قوانین طلایی فروش و خلاقیت زمان

قوانین طلایی فروش و خلاقیت زمان
قوانین طلایی فروش و خلاقیت زمان

چطور فرایند فروش خود را بهبود بخشیم؟

به طور کلی فروش حرفه ای در سه مرحله انجام می شود، شامل: تدوین چشم انداز، طراحی استراتژی، اجرا و پیگیری می باشد. به این مراحل در اصطلاح  “قیف فروش” گفته می شود. در اینجا به چگونگی بهبود فرایندهای فروش اشاره می کنم:

 

اگر شما از نتایج فروش خود راضی نیستید، توصیه میکنم عملکرد خود را بر اساس چشم انداز فعلی تان، تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که نقص های آن کجاست و چطور می توانید بیشترین تاثیر را در درآمد خود ایجاد کنید

 

راه افزایش فروش، افزایش کیفیت یا کمیت فعالیت شما در یک یا چند بخش است. باید ببینید آیا لازم است کیفیت محصول یا خدمات خود را بهتر کنید و یا مدل و کمیت فروش خود را به مشتریان تغییر دهید؟!

 

از “قانون 80/20” پارتو، کمک بگیرید. 80 درصد وقت خود را صرف برنامه ریزی، بررسی و تحلیل کنید و با 20 درصد وقت خود به جذب مشتریان بالقوه ارزشمند، بپردازید.

تکنیک های فروش برای کمک بیشتر به شما

برای اینکه شما جزء 20 درصد از فروشندگان برتر باشید، شما باید در بهترین حالت خود قرار بگیرید. در این بخش چند نکته و ایده وجود دارد که به شما نشان می دهد که برای انجام فروش بیشتر باید چه کاری انجام دهید:

اول اینکه؛ تمام مهارت ها و تکنیک های فروش حرفه ای، کاملا قابل یادگیری هستند. اگر شما می توانید یک ماشین را برانید، شک ندارم می توانید یاد بگیرید که چگونه یک فروش بی نظیر داشته باشید.
دوم اینکه؛ شخصیت شما مهم تر از دانش محصول و مهارت های فروش شما است. بنابراین تمرکز بر بهبود مستمر فردی و تبدیل شدن به یک شخصیت حرفه ای بهترین نقطه قوت در فروش شما خواهد بود.
سوم اینکه؛ قیمت های محصول خود را محکم بگویید و همیشه با دلایل صحیح قیمت را توجیه کنید. سپس، با مقایسۀ قیمت با رقبا و ذکر نقاط قوت کالا، مقاومت قیمت را به حداقل برسانید.

چگونگی فروش محصول یا خدمات برای کسب حداکثر شود

بدون شک توانایی شما در تسلط بر مهارتهای فروش، می تواند برایتان امنیت بالا و درآمد طولانی مدت ایجاد کند. با این توضیح، در اینجا به برخی از اصول پایه ای کسب و کار که به شما در فروش محصولات و خدمات کمک خواهد کرد ، اشاره می کنیم:

 

یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهید دریافت رضایت نامه، از مشتریان راضی خود می باشد. بهترین جمله هایی را که مشتریان در مورد محصول یا خدمات شما، می گویند را برجسته کنید و این رضایت نامه ها را در حد امکان به افراد بیشتری نشان دهید.
برای فروش بالاتر همیشه باید آمادگی داشته باشید پس یاد بگیرید که خوب لباس بپوشید. توصیه می کنم روی اولین برخوردتان با افراد کار کنید، اگر شما دراولین برخوردتان نتیجه منفی دریافت کنید، بی گمان بازی فروش را باخته اید.
برای هر مرحله از فروش خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و این را به خاطر داشته باشید که برای قبل، حین و پس از فرایند فروش، همیشه باید آماده باشید. نه اینکه فقط به فکر نقطه نهایی فروش باشید.

انگیزه فروش برای فروشندگان مدرن

شما با تبدیل شدن به یک فرد عالی در حوزه فروش، می توانید تمام اهداف خود را برآورده کنید و به رویاهای بزرگ خود دست یابید. برای دستیابی به این هدف باید بیاموزید که چطور انگیزه های خود را در بالاترین سطح نگه دارید.

به خودتان بگویید: من در حال حاضر، توانایی بیشتری دارم، پس باید برای رسیدن به اهدافم بیشتر کار کنم تا بیشتر از آنچه که تا به حال در زندگی خود داشته ام را بدست بیاورم. به شما قول می دهم با یادگیری و تمرین تکنیک ها و قوانین طلایی فروش، می توانید به ستاره ها برسید.
بیاموزید که قبل از هر چیزی، ارزش کار خود را درک کنید چراکه فروشندگان، حیاتی ترین افراد در هر کسب و کاری هستند. بدون آنها، حتی بزرگترین شرکت های موفق، تعطیل خواهند شد

خلاقیت در مدیریت زمان یعنی موفقیت در زندگی تجاری و اجتماعی

 یکی از مشکلات اصلی ما در استفاده از زمان، اختصاص دادن زمان خانواده و یا زمانهای شخصی خود برای انجام امور کاری می باشد. افراد موفق، از استراتژی های مدیریت زمان استفاده می کنند تا وظایفی را که در زندگی بر عهده شان می باشد را به خوبی انجام دهند. در اینجا برخی از استراتژی های مدیریت زمان برای غلبه بر ضعف های استفاده درست از زمان آمده است:

از قانون 80/20 استفاده کنیداین قانون می گوید 20 درصد از لیست کار شما بیشترین نتایج را تولید می کند. پس بهتر است پس از شناسایی آن 20% کار مهم، بلافاصله قید صرف زمان برای انجام بخش 80% را بزنید.
برای بهتر انجام شدن کارها آنها را به بخش های کوچکتری تبدیل کنید. سپس بخش های کوچک از یک کار بزرگ را لیست کنید و در نهایت برای انجام آنها اقدام کنید.
نسبت به انجام دادن کارهای خود متعهد باشید. یعنی وقتی کاری را شروع می کنید تا آن را انجام نداده اید، از جای خود بلند نشوید و فقط روی همان کار تمرکز کنید.

استفاده از زمان تلف شده با ابزار خلاقیت در زمان

در بیشتر مواقع، 50 درصد زمانی که برای انجام یک کار می گذاریم، تلف شده و صرف چیزهایی مثل پاسخگویی به تلفن، سرگرمی و کارهای ساده دیگر می گردد. هنگامیکه دوره مدیریت زمان را می گذرانید، به درستی یاد می گیرید که چگونه از زمان خود بهینه استفاده کنید و کارهای بزرگ را در زمانهای کوتاه انجام دهید. در این دوره می آموزید که چطور از ابزارهای مهم مدیریت زمان استفاده کنید:

روشهای درست برنامه ریزی: با تسلط بر روشهای برنامه ریزی شما می توانید برای تمام سال، ماه، هفته و البته روزهای خود، زمانبندی مناسب داشته باشید. شمامی بایست بتوانید مشخص کنید در طول روز چه کارهایی باید انجام دهید تا به اهداف سالانه تان برسید.
در یک دوره مدیریت زمان ثبت نام کنید. اگر تا به حال برای دانستن مدیریت زمان کاری نکرده اید، پیشنهاد می کنم در یک دوره آموزشی مدیریت زمان ثبت نام کنید. برای شروع اصلا مهم نیست به کدامیک از مدرسین کشور مراجعه کنید، چراکه باید ابتدا با الفبای مدیریت زمان آشنا شوید و نقش مهم آن در زندگی خود را درک کنید.
اولویت بندی کنیدبرای آنکه بتوانید از زمان خود بهتر استفاده کنید، پیشنهاد می کنم تمام کارهای روزانه خود را از مهمترین، اولویت بندی کنید به طوریکه مهمترین کارهای شما در بالای لیست قرار گیرند. حالا وقتی برای انجام کارها اقدام می کنید حتما باید از بالای لیست شروع کنید.

مهارت های بهره وری خود را بسازید

اکثر مردم به اشتباه تصور می کنند برای موفقیت در زندگی و کسب و کارشان، باید بیشتر کار کنند. اما چرا خیلی از افراد با اینکه زمان بیشتری را صرف کار خود می کنند، کمتر پیشرفت می نمایند؟؟ جواب ساده است، اکثر افراد در جامعه ما نمی دانند که با تسلط بر خلاقیت زمان، می توانند کارهای بیشتری را در زمانهای کوتاه تر انجام دهند.

لیست فردا را امشب بنویسید. شما باید هر شب برای انجام کارهای فردای خود برنامه ریزی زمانی بنویسید. با اینکار نه تنها دقیقا اولویتهای مهم شما مشخص می گردد بلکه ضمیر ناخودآگاه تان نیز با طراحی فرایندهای ذهنی، شما را در حالت آماده باش برای یک روز خوب قرار می دهد.
لیست خود را دسته بندی کنید. یکی از ابزارهای مهم در خلاقیت در زمان، دسته بندی کردن کارهایی ست که در یک گروه قرار دارند. مثلا بجای آنکه در طول روز به آماده کرده چند نامه بپردازید، آنها را در دسته بندی “نامه ها” قرار داده و در یک ساعت مشخص و با تمرکز بالا، همه را انجام دهید و سپس به سراغ دسته بعدی کارها بروید.

انگیزه خود را بالا ببرید

شاید بزرگترین مشکلی که مدیران، کارمندان و حتی افراد عادی امروزه با آن دست به گریبانند «فقر زمانی» است. هنگامی که شما از قدرت زمان استفاده می کنید، احساس کنترل بیشتری نسبت به زندگی خود خواهید داشت و انگیزه شما برای ادامه مسیر بالاتر خواهد رفت. در اینجا چند راهنمایی ساده که می تواند باعث بالا رفتن انگیزه شما برای استفاده بهتر از زمان گردد، ارایه می کنم:

ضمیر ناخودآگاه خود را برنامه ریزی کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که به هر دلیلی کارهای حتی برنامه ریزی شده تان در زمان مشخص انجام نشده و به تعویق می افتد، در این صورت باید مراقب باشید این موضوع تکرار نگردد چراکه در ضمیر ناخودآگاه شما به عنوان یک عادت پذیرفته خواهد شد پس بلافاصله برای انجام آن کار، زمانی جدید تعیین کنید.
سخت ترین کار، اولین کار. در بسیاری از مواقع به دلیل سخت و دشوار بودن یک کار، آن را به تعویق می اندازیم. اما حالا وقت آن رسیده که شیوه خود را عوض کنید و سخت ترین کارتان را در اول لیست کارها نوشته و انجامش دهید. این روش انگیزه های شما را برای ادامه راه بالاتر خواهد برد.
به عواقب منفی فکر کنید. گاهی اوقات شما برای آنکه انگیزه لازم را جهت ادامه کارها داشته باشید، لازم است به عواقب تاخیر انداختن کارها که باعث انباشته شدنشان می گردد فکر کنید. اینکار به شما کمک می کند تا انگیزه تان بالا رفته و به سرعت دست به کار شوید.

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*